Miloš Makovský se věnuje primárně výtvarné výchově a jejímu propojení s dalšími uměleckými a uměnovědnými obory, zejména s filmem a audiovizí. Jako expert spolupracuje s Národním pedagogickým institutem ČR na revizích Rámcových vzdělávacích programů základního vzdělávání. Na Pedagogické fakultě Univerzity Jana Evangelisty Purkyně působí jako zástupce vedoucího Katedry výtvarné výchovy a pedagog. Na FAMU působí jako garant předmětu Pedagogické předpoklady.
2004–2011 KVK PF UJEP, magisterský studijní obor Učitelství výtvarné výchovy pro SŠ, ZŠ, ZUŠ
2011–2018KVK PF UJEP, doktorský studijní obor Teorie výtvarné výchovy (interní forma)
Spolupráce s NÚV/NPI ČR na revizi RVP pro vzdělávací oblast Umění a kultura, obor Výtvarná výchova (autorský podíl na Podkladové analytické studii pro obor Výtvarná výchova; posouzení očekávaných výstupů v oboru/předmětu Výtvarná výchova v základním a gymnaziálním vzdělávání, člen Tvůrčí pracovní skupiny pro obor Výtvarná výchova)
2018–2020 Garant aktivity I.1.b-6 Výtvarné aktivity pro žáky ZŠ a SŠ a I.1.b-5 „Věda je zábava“ – letní škola, OP VVV Učíme se učit spolu (žadatel: UJEP)
2008–2015 Učitel výtvarného oboru na ZUŠ Roudnice nad Labem
Miloš Makovský – Tereza Voštová. „How to cook without a (text)book: Didactic materials for art education in the Czech Republic“. In: Eric Bruillard – Alessandra Anichini – Georges-Louis Baron (eds.). Changing media – changing schools? Lisbon. Kongsberg: IARTEM & University of South-Eastern Norway, 2019, s. 162–167.
Miloš Makovský – Dagmar Myšáková. „Nové trendy ve výtvarné výchově (‚Poklady regionu‘) – reflexe vzdělávacího kurzu pro učitele MŠ a ZŠ“. In: Netradiční studenti v terciárním vzdělávání. Sborník z konference o vzdělávání dospělých AEDUCA 2015. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2019, s. 48–60.
Leonora Kitzbergerová et al. Revize RVP – Výtvarná výchova: Podkladová analytická studie. Praha: Národní ústav pro vzdělávání, 2019.
Miloš Makovský. „Role tištěných didaktických materiálů v profesním společenství učitelů VV“. In: Aleš Pospíšil – Karel Řepa – Petra Šobáňová (eds.). Kritéria kvality ve výtvarné výchově. České Budějovice: Jihočeská univerzita, 2019, s. 171–189.
Miloš Makovský. „Didaktické materiály ve výtvarné –výchově – analýza současné situace v ČR“. In: Martina Procházková – Patricia Biarincová (eds.). ARS ET EDUCATIO III.: CD-zborník vedeckých príspevkov doktorandov. Ružomberok: VERBUM, 2017, s. 92–98.
Národní informační a poradenské středisko pro kulturu (NIPOS)
Základním posláním NIPOS je podpora rozvoje kultury, především rozvoje kulturněspolečenských a tvůrčích aktivit občanů v místech a regionech, se zřetelem k oblasti neprofesionálních uměleckých aktivit a k veřejnému užití autorských děl, poskytování informačních služeb a odborných konzultací orgánům a pracovníkům samosprávy.
Jiří Forejt, koordinátor projektu
forejt@nipos.cz
Asociace pro filmovou a audiovizuální výchovu (ASFAV)
Asociace pro filmovou a audiovizuální výchovu je v současnosti jedinou oborovou organizací svého druhu v České republice a sdružuje neziskové organizace a školy působící v oboru filmové a audiovizuální výchovy, ale také jednotlivce.
Lucie Hlavicová předsedkyně ASFAV
lucie.hlavicova@asociacefav.cz
Pavel Bednařík metodik projektu
pavel.bednarik@asociacefav.cz